مهاجرت به استراليا - ويزاي استراليا-اخذ اقامت استراليا مهاجرت به استراليا - ويزاي استراليا-اخذ اقامت استراليا .

مهاجرت به استراليا - ويزاي استراليا-اخذ اقامت استراليا

رژيم غذايي در استراليا چگونه است

رژيم غذايي در استراليا

كشور استراليا به دليل قرارگيري بين سه اقيانوس آرام، منجمد شمالي و هند و نيز داشتن جنگل‌ها و مراتع سرسبز، از آب و هوايي شگفت‌انگيز برخوردار است. همين امر سبب رويش گونه‌هاي خاصي از گياهان، سبزيجات، ميوه‌ها و گونه‌هاي بي‌نظيري از انواع آبزيان گشته است كه استفاده از اين مواد در آشپزي روزانه‌ي مردم، امري كاملا بديهي است. با كجارو همراه شويم تا از تنوع، تازگي و طراوت رژيم غذايي اين مردم بيشتر بدانيم.

رژيم غذايي مردم استراليا مملو از تركيبات نادر و غذاهاي شيرين است. به نظر مي‌رسد مهاجران اوليه كه در قرن ۱۸ ميلادي به اين سرزمين پا گذاشته‌اند، روش آشپزي خود را نيز وارد فرهنگ غذايي استراليايي‌ها كرده‌اند. البته براي اين ادعا دلايل بسياري وجود دارد. image-(1) تازگي و كيفيت بسيار بالاي محصولات، رشد بومي گونه‌هاي زيادي از سبزيجات و ميوه ها و از همه مهم‌تر، الگوهاي غذايي متنوع از فرهنگ‌هاي مختلف تاثير زيادي بر ذائقه‌ و سبك آشپزي استراليايي‌ها گذاشته است. افزايش تعداد بينندگان به دليل لذت بردن از تماشاي برنامه‌هاي آشپزي در تلويزيون، باعث شده است غذا به جزء مهمي از فرهنگ و سبك زندگي مردم استراليا تبديل شود.


طعم و چاشني‌هاي بومي
همان طور كه اشاره كرديم، به علت حضور گروه‌هاي مختلف قومي و نژادي، روش طبخ غذاهاي غير بومي وارد فرهنگ غذايي مردم استراليا شده است. به طور مثال مي‌توان به يونايي‌ها اشاره كرد. آن‌ها اولين كساني بودند كه درختان زيتون خود را در استراليا كاشتند و همين امر سبب شد تا روغن زيتون يكي از مواد اصلي در آشپزي استراليايي شود. Olive-tree آن‌ها روغن زيتون را در سالاد ريخته و به عنوان ناهار يا شام مصرف مي‌كنند. همچنين استفاده از روغن زيتون در مخلوطي از چيپس گوجه فرنگي (گوجه فرنگي‌هايي كه توسط نور مستقيم آفتاب خشك شده باشند) و پنير فتا بسيار خوشمزه است. Tomato-chips-1024×768 البته يك جايگزين بومي براي روغن زيتون وجود دارد كه از آن به عنوان ماكاداميا (روغني است كه از هسته نوعي ميوه‌ي بومي بدست مي‌آيد) ياد مي‌كنند. دليل استفاده‌ي مكرر مردم استراليا از روغن ماكاداميا، وجود چربي‌هاي سالم و اشباع نشده‌اي است كه در اين روغن وجود دارد. استراليايي‌ها اين روغن را همانند روغن زيتون به عنوان چاشني سالاد و پخت و پز استفاده مي‌كنند. ديدن چهره‌ي آن‌ها هنگامي كه انگشتان آغشته‌ به روغن خود را مي‌مكند در نوع خود جالب و دلپذير است.


قهوه، نوشيدني منحصر به فرد در استراليا
ايتاليايي‌ها كه علاقه‌ي شديدي به نوشيدن قهوه دارند، آن را به عنوان فرهنگي جديد، وارد رژيم غذايي استراليا كردند. امروزه استفاده از نوشيدني‌هاي به اصطلاح داغ و انرژي‌زا، در سبك زندگي نوين رواج پيدا كرده است و مخصوص يك كشور و يا فرهنگي خاص نيست. استراليايي‌ها نيز از اين مسئله مستثني نيستند. آن‌ها ترجيح مي‌دهند در نزديكي محلي زندگي كنند كه خيابان‌هايش پر از رستوران‌هاي كوچك باشد. مكاني كه بتوانند آخر هفته‌اي آرام و دل‌نشين را سپري كنند. best-coffee-shops-sydney-gear-patrol-lead-full البته اگر تصور مي‌كنيد پس از رفتن به اين اماكن، مي‌توانيد نوع خاصي از يك نوشيدني را سفارش دهيد، توصيه مي‌كنيم در تصميم خود تجديد نظر كنيد. مطمئن باشيد كه گارسون، هنگام گرفتن سفارش، شما را با بهت نگاه مي‌كند! چرا كه دركشور استراليا گونه‌هاي مختلفي از قهوه وجود دارد و نوشيدن آن، جزو ملزومات فرهنگ غذايي اين كشور است. shutterstock_128377001 بنابراين بهتر است ابتدا به سفارش يك اسپرسوي خوش طعم فكر كنيد. سپس صبركنيد تا مخلوط شير و قهوه با بخاري كه از آن بلند مي‌شود داخل ليوان ريخته شود. شير همچون مخملي سفيد روي اسپرسو كف مي‌كند. حال كمي شير جوشانده شده (خامه، كرم) (steamed milk) بريزيد، سپس يك تكه كاكائو يا شكلات اضافه كنيد. به همين سادگي يك فنجان كاپوچينوي خوش طمع آماده‌‌‌ي نوشيدن است. البته اگر شما از آن دسته افرادي هستيد كه تعادل وزن برايتان اهميت زيادي دارد، مي‌توانيد كف روي قهوه را بگيريد تا كاپوچينويي داشته باشيد كه چربي آن كم‌تر است. dreamstime_xxl_25827453 راستي مي‌توانيد قهوه‌هاي ديگري مثل موكا (Mocka)، ماچياتو (Macciato)، لانگ بلك (Long Black) و قهوه‌ي بدون كافئين نيز سفارش دهيد. coffee2 ولي اگر دوست داريد طعم قوه‌ي محلي را نيز امتحان كنيد، مي‌توانيد مقداري از يك پودر خاص (wattleseed كه تركيبي از صدوبيست دانه‌ي بوداده شده‌ي محلي است) را به قهوه‌ي خود اضافه كنيد. حال با نوشيدن آن از قهوه‌اي بي‌نظير با طعم فندق تازه و شكلات ناب، لذت ببريد.


دستورالعمل آسيايي در رژيم غذايي استراليا
مردم استراليا با استفاده از تركيب مواد و دستورالعمل‌هاي آشپزي آسيايي، پيشرفت‌هاي بسياري را در آشپزي روزانه‌ي خود بدست آوردند. مطمئنا كساني كه عاشق غذا خوردن هستند، آشپزي استراليايي را به دليل داشتن تنوع و طعمي عالي، تركيباتي شگفت انگيز و بوي خوش بسيار فراوان به ديگر غذاها ترجيح مي‌دهند.


غذاهاي دريايي بسيار لذيذ و سالم
خطوط ساحلي كشور استراليا به دليل داشتن وسعتي در حدود يازده ميليون كيلومترمربع، زيستگاه ششصد گونه از انواع آبزيان است. بنابراين كاملا بديهي است كه مصرف غذاهاي دريايي نسبت به ساير غذاهاي ديگر، از اولويت بيشتري برخوردار است. استفاده از نوعي ماهي به نام باراموند( ماهي خوراكي خاردار)، صدف دريايي آبالون و خرچنگ، به ترتيب در رژيم غذايي مردم استراليا وجود دارد. Plated خوردن يك كاسه از اين غذاهاي دريايي كه در رژيم غذايي مردم استراليا منحصربفرد است، امري كاملا بديهي و مسلم است. البته لازم نيست كه اين خوراك طبق دستورالعمل آشپزان استراليايي پخته شود بلكه مي‌توانيد آن را با هزاران روش ديگر، مثل پختن به سبك هندي‌ها و استفاده از ادويه‌ي كاري، سرخ كردن آن به شيوه‌ي آسيايي‌ها و يا پختن و لعاب‌دار كردن و سرو با پاستا تهيه كنيد. فست‌فود مورد علاقه‌ي استراليايي‌ها چيپس ماهي است. غذايي كه در تهيه‌‌ي آن، ماهي را مي‌كوبند و پس از ريختن نوشيدني مخصوص، آن را سرو مي‌كنند.


برترين توليد كننده و صادركننده‌ي گوشت
كشور استراليا يكي از توليدكنندگان و صادركنندگان برتر گوشت در جهان است. اين كشور دومين صادركننده‌ي گوشت گاو است. از جمله محصولات صادراتي استراليا مي‌توان به گوشت بره، گوشت گوسفند، گوشت خوك و تا حدودي گوشت مرغ اشاره كرد. مطمئن باشيد كه استيك استراليا بهترين انتخاب براي يك وعده غذاي لذيذ است.


ميوه و سبزيجات بومي در رژيم غذايي استراليا
با توجه به شرايط آب و هوايي، ميوه‌ها و سبزيجات مختلفي در كشور استراليا رشد كرده و مردم به نسبت ذائقه‌ي خود، از آن‌ها در رژيم غذايي روزانه، استفاده مي‌كنند. گياهاني مثل: كنگر فرنگي، هويج، نخود، كدوسبز، سيب‌زميني‌هاي شيرين، توت‌فرنگي، موز، انگور و نيز ميوه‌هاي بومي از قبيل كوآندانگ (quandong)، ميوه‌اي شبيه توت (riberry)، كيوي، پرتقال‌هاي استراليايي، ليموي انگشتي (finger lime)، وهسته‌ي ماكاداميا (macadamia)، بخشي از سبد غذايي روزانه مردم استراليا است.

غذاهايي كه تنها در استراليا پيدا مي‌شوند
۱. همبرگر پر ملات استراليايي
درست است كه استراليايي‌ها مبتكر همبرگر نيستند، اما توانسته‌اند آن را به سطحي برسانند كه ديگر فرهنگ‌ها حتي تصورش را نمي‌كردند. همبرگر پر ملات نام اين غذاي لذيذ و خوش‌مزه است كه از گوشت نمك اندود خوك، تخم مرغ نيمروشده، گوجه فرنگي، پياز، كاهو، چغندر، آناناس تهيه شده و با سس كچاپ سرو مي‌شود.


۲. برگر رينگز
زماني از غذاهاي فوري يا به اصطلاح اسنك‌فود صحبت مي‌شود كه پيداكردن همبرگر پر ملات در استراليا برايتان ممكن نباشد. همواره مي‌توانيد به انواع برگرها يا همان گوشت‌هاي حلقه‌اي فكر كنيد كه طعم برگر مي‌دهد. به نظر مي‌رسد خوردن اين حلقه‌هاي گوشتي لذت‌بخش باشد ولي نه به‌ اندازه‌ي يك همبرگر پر ملات.


۳- كيك سيب‌زميني
اينجاست كه استراليايي‌ها با غذاي سرخ شده‌ي مخصوص خود، ما را به يك چالش جديد دعوت مي‌كنند. حتما مي‌دانيد خيلي‌ها نمي‌توانند ماهي سرخ‌شده يا چيپس بخورند و به همين دليل در اين كشور، بسياري از رستوران‌ها و فست‌فودها ماهي خود را با كيك سيب‌زميني سرو مي‌كنند كه در واقع به شكل كوكو سيب‌زميني ما ايراني‌هاست


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۱۰:۱۵ توسط:maryam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :